寂寥/散文

□寂寥

雨風に晒されたされこうべが、

さざれ尽くして土塊に還ってゆく。

なぜあなたはここに朽ちているのか。

私は知らない。

ここで倒れ伏して、総てを喪う事で、

果たして得る物があったのか、

私は知らない。

その虚ろな頭蓋の裡に、かつて何が在ったのか、

私は知らない。

私は何も知らない。

私の頭蓋の裡もただ虚ろなのだ。

□Desolate

In a pouring rain and brazing wind,

A skull is going to dust.

I don’ t know

Why you still remain here.

I don’t know

What you got through getting down here and losing everything.

I don’t know

What there was in the vacant skull.

I know nothing.

There is nothing in my skull, too.